Monday, December 6, 2010

..SHORT TRIP TO PERAK..



Memulakan pejalanan dari sintok ke Alor Star berbekalkan tiket ni RM5 hengget 40 sen for 1 pieces..eh..for 1 person lol..tehehe..seb bek trun-trun jer tros de bas,Alhamdullilah,bas pon kosong,ase bas 2 dtg special tok aku jer..haagaga..OVER BUDGET KO!!

pas2 sambung plak bas ke-3 pas nek bas Alor Star-Ipoh...cam x caye cakap kat ko.......bas ni udah ler pendek,mmg style lelame gile2 lah..tak penah semanjang idop aku nek bas gini..mcm idop era 60-an plak..kuikui..aku tgk sekeliling pon,bnyak na bangunan lelame..perhhhh..kalo aku jd director filem ur photografer mmg bnyak tmpat aku nk shoot~best tahap gaban..bnyak background chanteq santeq..!!pas nek bas ni,nek lg bas ke Batu Gajah..sumenyer de pat bas aku nek..fpuhhhh..struggle gile aku trun nek bas..


Malam 2,ecah da ajak aku g jejalan sekitar bandar Batu Gajah..alallaa..mcm Discovery Channel plak..senang cite kat tmpat ni kalo ade duit lebih leh la pegi,x kire la ko kaye ker x,yang penting de duit..aku x tau plak nape ecah cakap g2..aku pon x dapat masuk sendri nk tgk bebarang yg jual kat dalam nieh..atenye ary udah malam..setakat reronder boleh ler gamak nyer..hehe

Ni pulak sekolah ecah sekolah dulu..saje aku duk interprame kat depan sekoll'lah org..2 siap pakai protection lebih lagi sampai x bukak helmet..hehe...2 name nyer meronda ukur jalan tym memalam..benonye malas nk bukak..*hudus nye akus ketikas inis..weeeee~*
ini pulak interprame kat De Garden..oleh kerana kat cnie dedaun jer memanjang xde bunga aku hambik keputusan edit pic ni jadikan aku minah FLOWER GUGURL kat situh,..haippp!!BUKAN FOLWER HORN tau..hixhix..sesukasuki jeq aku..pas2 die bawak aku reronda bnyak g tmpat,tp x sempat nk amik pic,udah aku yg bwk motonye cemane nk mik pic??huxhux..so sad~
Besok nye pulak ecah ngan mama,ayah & adik Amy ajak aku join balik kg dorang kat Kg Belum Baru..hehe..de gak name Kg Belum Lama..pelik gak name tmpat nieh,,okeh readers!!back to basic..balik kg ni pasainye de kenduri nikah kawen belah mak cik Siti..aku pon terkinja-kinja gak la nk ikot..ecah kate kat kg ni de sg leh mandy..na dijadikan cite,kitorang smpai awal bebeno..duk tercegat la depan pelamin nieh..pape pon pelamin ni santeq kan??
Dek kerana lame bebeno tnggu pengantin xsmpai2 aku pon merasmikan ler dulu pelamin nie..kuikui..besa la 2.kalo g kawen umah org,pelamin ni ler jadi sasaran "syiokkkkkkk sendri"..da nk tggu diri tuan punya badan lambat lagi serunye..hehe..amik berkat la jugak katekan,.
tuh Dia........ni ler pengantin perempuan nyer..aku suke baju pengantin nieh,kemas giler..da 2 wane pebret Bopren aku,MERAH..eh sempat lg aku nieh lari tema cite..okix!!ape??oooo..brader kat blakang yg ngah syok menonggeng 2, photograper nyer..hihi
ni ler Raja Seharinyer..sweet mweet cangat..mm..disebabkan ramai sgt nk amik pic ngan pengantin.aku x sempat nk amik pic dorang be2 jer,oleh itu terselit lah jugak kakak baju bera'own 2..cittttt!!
itu jer lah SHORT TRIP nyer ke Perak..sebelom nk balik,aku amik pic kenangan ngan Mak Cik Siti & Pak Cik Hassan..terima kasih sudi bagi aku makan,minum,tempat tido yg selesa,udah 2 bawak aku g jejalan kat kg lagik..sobbb..sob.....ase nk dtg lg jer..(ni ecah amik pic:vibret)
Okixx!!kalo xmik pic memerasan kan diri,memang x sah akus nieh!!sah2 ler dalam bas ini budak..aku suke pose nieh..weeee~lup..lupppp..


......THANKS 4 READING......

3 comments:

Anonymous said...

Terima kasih untuk posting yang bermanfaat! Aku tidak akan mendapatkan ini dinyatakan!

su said...

Jalan sakan ekau yoh!

Nurul Huda Sheraj Idayu said...

hehehe~